Biuro karier (fot.freedigitalphotos.net)Biuro karier (fot.freedigitalphotos.net)

Co możesz załatwić w Biurze Karier na swojej uczelni?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z możliwości, jakie oferuje im uczelnia. Biuro karier może pomóc Ci zdobyć cenne doświadczenie zawodowe, dzięki któremu w przyszłości łatwiej Ci będzie znaleźć pracę. Dowiedz się, czym się biuro jeszcze zajmuje! 

Biuro karier to jedna z jednostek organizacyjnych uczelni i bezpośrednio z nią współpracuje. Biuro te jest czymś w rodzaju urzędu pracy dla studentów i absolwentów, którzy chcą odbyć praktykę/staż, aby zdobyć doświadczenie zawodowe albo podjąć się pierwszej pracy.

Biura karier zajmują się:

  • udzielaniem informacji o rynku pracy ? o tym, jak wygląda rekrutacja w różnych firmach, jakie są potrzebne kwalifikacje na dane stanowisko, o możliwości uczestniczenia w kursach i warsztatach, podwyższenia swoich kwalifikacji itd.;
  • zdobywaniem ofert pracy, straży oraz praktyk (w kraju i za granicą);
  • doradztwem zawodowym ? grupowym lub indywidualnym, przeprowadzaniem testów predyspozycji zawodowych, pomaganiem w wybraniu ścieżki kariery itd.;
  • uczeniem studentów i absolwentów jak należy zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej, jak napisać CV i list motywacyjny, jak się prezentować itd.;
  • tworzeniem baz pracodawców oraz osób poszukujących pracy (studentów i absolwentów);
  • obserwowaniem działań zawodowych absolwentów i sporządzania na ich podstawie danych i statystyk,
  • promowaniem uczelni i samych biur karier.

Biura te powstały z myślą o studentach oraz absolwentach, którzy potrzebują porady zawodowej lub informacji na temat obecnej sytuacji na rynku pracy. Ponadto z usług biur karier mogą skorzystać, szukający kandydatów, pracodawcy.

 

 

K. Macha

 

Komentarze:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

facebook