dieta (Fot.freedigitalphotos.net)dieta (Fot.freedigitalphotos.net)

Jaka dieta sprzyja nauce?

Podczas nauki mózg i organizm narażone są na wzmożony wysiłek. Warto zadbać, aby pożywienie nie tylko zaspokajało głód, ale dawało zastrzyk energii i odpowiednich substancji odżywczych.

Zdrowie z owoców i warzyw

Młodzi ludzie zarówno aktywnie korzystają z życia, jak i intensywnie pracują głową. Pełna dieta musi zawierać podstawowe składniki, które pomogą utrzymać ciało w formie. Szczególnie jesień i zima obniżają odporność. Warto wtedy zadbać o siebie i nie dać się osłabić.

Magnez na koncentrację

Wszelkie zaburzenia koncentracji i snu to przyczyna braku magnezu w organizmie. Studenci mają tendencje do regularnego picia kawy. Daje to chwilowego „kopa”, ale także osłabia kości i mięśnie. Dobrym zamiennikiem małej czarnej może być zielona herbata. Napój również zawiera kofeinę, ale zamiast niszczyć od środka, pobudza do dalszego działania. Oprócz tego herbata oczyszcza nasze ciało z toksyn.

„Tak” dla natury

Dobrym elementem żywienia, który wpływa na naukę, jest woda mineralna. Picie codziennie minimum litra tego płynu pozwala utrzymać odpowiednie nawodnienie i oczyszcza żołądek. Dzięki zawartych w niej minerałach organizm ma siłę do działania.

Orzechy i ryby?

Najlepszą przekąską dla mózgu są orzechy włoskie. Chrupanie niewielkiej ilości dziennie dostarcza więcej niż niejeden suplement. Zawarta w nich witamina E korzystnie wpływa na koncentrację. W jadłospisie uczących powinny się także znaleźć ryby. Kwasy omega 3 wpływają na pracę serca i wzmacniają odporność. Regularne spożywanie tych produktów poprawi nie tylko samopoczucie, ale podniesie chęci do nauki.

 

Źródło: wieszjak.pl
Katarzyna Kujawa

 

Komentarze:

  1. Julia pisze: 2013/01/07 o 19:35

    podobno bardzo dobrze na pamięć wpływają orzechy- polecam!!

    (odpowiedz)
    • Ela pisze: 2013/02/05 o 22:36

      ja często przy nauce jem mieszankę studencką

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

facebook