Zawód Brand manager (Fot.freedigitalphotos.net)Zawód Brand manager (Fot.freedigitalphotos.net)

Zawód Brand manager

Osoby na tym stanowisku odpowiedzialne są za powodzenie marketingowe i sprzedaż określonej marki lub serii produktów danej marki. Zobaczcie, czy jest to zawód dla Was.

Zawód Brand manager

Brand manager, to wyrażenie zapożyczone z angielskiego. Polskim odpowiednikiem jest menadżer ds. marki lub opiekun marki.  Zakres obowiązków w dużej mierze zależny jest od produktu, którym będziecie musieli się zajmować, lub też zajmować się będziecie w danym momencie.

Jeżeli będziecie musieli wprowadzić nową markę na rynek, to Waszym zadaniem będzie:

  • dopasowanie ceny do rynku,
  • koordynowanie kampanii reklamowej,
  • przeprowadzanie akcji promocyjnej
  • opracowanie strategii wprowadzenia marki na rynek i sposobów jej dystrybucji,
  • przeprowadzenie analizy rynkowej,
  • przygotowanie umów
  • monitoring całej realizacji
  • tworzenie raportów

Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku utrwalonych już na rynku marek. W tym wypadku należy zająć się albo utrzymaniem i umocnieniem marki na rynku albo przedstawienia jej w nowy i świeży sposób, aby klient na nowo zainteresował się kupnem produktu.

Idealny kandydat na to stanowisko powinien mieć w sobie zapędy przywódcze. Bardzo wiele zależy od decyzji podjętych przez Brand managera, ponieważ to on koordynuje przebieg całej kampanii promocyjnej. Jedna zła decyzja może zniweczyć pracę całego zespołu, którym kierował. Zatem duże znaczenie ma odporność na stres, pomysłowość, odwaga, ale także trzeźwe i racjonalne myślenie. Ważna jest także umiejętność organizowania czasu, wysoka kultura osobista, umiejętność współpracy oraz zdolności negocjacyjne.

Wykształcenie Brand managera

Aby zostać Brand managerem w dużej firmie niezbędny jest dyplom uczelni wyższej o kierunku menadżerskim oraz kilkuletnie doświadczenie. Bardzo ważne jest, aby pokazać się z jak najlepszej strony i od samego początku ciężko pracować na swoje nazwisko.

Z pewnością dobrym rozwiązaniem będzie wybranie kierunku marketing i zarządzanie.

Opis kierunku możecie znaleźć na studiowac.pl (kierunek zarządzanie)

W mniejszej skali wymagania ograniczają się do ukończonych studiów, czy też licencjatu – a specyfika marki może mieć wpływ na preferowane wykształcenie.

Wymagana jest także bardzo dobra znajomość angielskiego, a niekiedy dodatkowo innego obcego języka.

Rynek pracy

Rynek pracy stoi przed Wami otworem. Z pewnością droga do tego stanowiska nie jest łatwa, ale obecnie specjalista ds. sprzedaży, to osoba, która bez problemu może znaleźć zatrudnienie. Miejsc pracy z pewnością nie brakuje. Niewykluczone, że na początku czeka Was praca sprzedażowa przez telefon, ale właśnie w takich firmach będziecie mieli okazję zdobyć doświadczenie, poznać technikę pracy, aby następnie piąć się w górę.

Ile zarabia Brand manager?

Zarobki w tym zawodzie są wysokie i zależą bezpośrednio od odnoszonych sukcesów. Według firmy HR Sedlak & Sedlak, miesięczne wynagrodzenie brand managera/opiekuna marki wynosi 6 700 zł. Zarobki 50% brand managerów/opiekunów marki wahają się od 5 000 zł. do 9 900 zł. Premia stanowi średnio 14% pensji całkowitej.

Dodatkowe informacje

Jak możecie się domyślać, od razu po studiach nie uda się Wam wskoczyć na to stanowisko. Na początku polecamy rozpocząć pracę w charakterze asystenta w dziale marketingu/ sprzedaży, ewentualnie asystenta menadżera ds. marketingu. Po zdobyciu pierwszego doświadczenie, kolejnym etapem będzie stanowisko koordynatora lub specjalisty ds. marketingu. Następny szczebel to pozycja brand managera. Powinniście wiedzieć, że ta pozycja w firmie nie jest końcem Waszego awansu, a z czasem możecie starać się o stanowisko seniora brand managera, regionalnego kierownika ds. marketingu, dyrektora ds. marketingu i sprzedaży oraz dyrektora generalnego. Zwieńczeniem kariery jest stanowisko prezesa/CEO.

Opinie o zawodzie

Marcin K z Warszawy pracuje w zawodzie od 7 lat. Zapytaliśmy go, co poradziłby przyszłym kandydatom na to stanowisko.

„ Praca jest naprawdę ciężka i stresująca. Osoby o słabych nerwach nie powinny ryzykować. W tej branży mogą przetrwać tylko najlepsi. Dlatego też radzę uzbroić się w cierpliwość, zdobywać doświadczenie, kształcić się, próbować swoich sił w wielu firmach próbując uczyć się od najlepszych. Istotne jest abyście mieli świadomość, że od samego początku pracujecie na swoją przyszłość. Nastawcie się, że Wasz dzień w pracy nie będzie kończył się po 8 godzinach, że przed Wami będzie bardzo dużo szkoleń, rozmów z klientami- nie zawsze uprzejmymi i w każdej sytuacji musicie obronić zarówno produkt, jak i swoje nazwisko. Najlepsi zostają zauważeni bardzo szybko, zatem wszystko zależy tylko od Was.” Jak istotne jest wykształcenie? „ To zależy. Jeżeli ktoś jest pracowity i zaczyna od niczego, a pracodawca jest zadowolony z jego postępów, gdyż widzi, że pracownik chce się szkolić i odnajduje się w sprzedaży i promowaniu marki, to na pewno da mu szansę na awans. Jednakże bez wykształcenia jest znacznie ciężej, ponieważ taki pracownik najczęściej ma mniejszą wiedzę teoretyczną i wszystko przychodzi mu ciężej. Dodatkowo osoby posiadające wyższe wykształcenie są bardziej cenione, a jak to się mówi papierek na pewno Wam nie zaszkodzi.”

Jowita J. z Wrocławia obecnie studiuje zarządzanie na 3 roku i planuje powiązać swoją przyszłość z zawodem Brand managera. Zapytaliśmy, co sądzi o tym stanowisku pracy?

„Moim zdaniem jest to bardzo ciekawa praca. Dlaczego? Otóż łączy ona w sobie wiele obowiązków, przez co nie można się nudzić w tym zawodzie. Po pierwsze zajmujesz się reklamą, po drugie sprzedażą, ale także badaniem rynku, tworzeniem kampanii, nadzorowaniem zespołu, tworzeniem projektów. Uważam, że to jest branża, w której można się realizować i czuć się docenionym.”. Czy masz już jakieś doświadczenie zawodowe? „ Niestety niewielkie, ale nie mogę powiedzieć, że nie robię nic. Przez rok pracowałam w call center, które nauczyło mnie jak postępować z klientami oraz na czym polega sprzedaż. Obecnie od 2 miesięcy odbywam praktyki w agencji reklamowej, niestety bezpłatnie, ale wiem, że muszę budować swoje CV, a z pracy w tym miejscu jestem naprawdę zadowolona.”

 

Czekamy na Wasze opinie.

 

Źródło: uczelnie.info.pl, wynagordzenia.pl
J. Jankowska

 

Komentarze:

  1. dawid67 pisze: 2013/02/05 o 21:54

    niezłe zarobki ma ten brand manager

    (odpowiedz)
    • Natalia pisze: 2013/02/06 o 19:49

      niezłe zarobki to jedno-bardzo ciekawa i fajna ta praca się wydaje!

  2. Karolina pisze: 2013/02/07 o 17:34

    mogłabym śmiało zostać taką „opiekunką marki”:)

    (odpowiedz)

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Profesjonalny kurs maturalny z języka polskiego - 100% ZA DARMO ! ! ! --> Sprawdź teraz...
Zapisz się!
facebook