Świadomie wybieram przyszłość (Fot.freedigitalphotos.net)

Kampania „Świadomie wybieram przyszłość”

Kampania ?Świadomie wybieram przyszłość? trwa. Przeszło 220 tysięcy uczniów z szkół ponadgimnazjalnych z całej polski jest zaangażowana w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na KluczDoKariery.pl

Celem kampanii jest uświadomienie młodzieży o tym, jakie posiadają preferencje i predyspozycje zawodowe, aby podczas wyboru swojej ścieżki kariery kierować się nie tylko upodobaniami, ale także zdolnościami.

Po wypełnieniu kwestionariusza młodzi ludzie będą mogli dowiedzieć się, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają.

W wyniku otrzymują informację czy są:

  • typem realistycznym ? reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy;
  • typem badawczym ? który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli;
  • typem artystycznym ? który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły;
  • typem społecznym ? reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi;
  • typem przedsiębiorczym ? który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych;
  • typem konwencjonalnym ? lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem.

Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany.

?Z praktycznego punktu widzenia, często zdarza się, że u jednej osoby występują cechy charakterystyczne dla dwóch lub nawet trzech typów zaprezentowanych przez Hollanda. Powoduje to różnorodne zainteresowanie zawodami, bądź stanowiskami pracy, w obrębie jednego zawodu? ? zauważa Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl

Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycji.

?Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 września do 31 grudnia, jednak ze względu na częste prośby nauczycieli zdecydowaliśmy się przedłużyć ją do 28 lutego 2013? – informuje Rafał Żmuda.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl. Można tam znaleźć również informacje, jakie szkoły w danym województwie biorą w niej udział.

 

Źródło: dlastudenta.pl,
J. Jankowska

 

Komentarze:

Skomentuj Dawid Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

facebook