Nauka przy biurku (freedigitalphotos.net)Nauka przy biurku (freedigitalphotos.net)

Nauka przy biurku = Wiele dolegliwości. Zobacz, jak z tym walczyć

Siedzisz już 5 godzin przy biurku? Odczuwasz bóle kręgosłupa, przykurcze mięśni, problemy z nadgarstkiem, stawami, bóle pod łopatką, napięcia w szyi itd.? Poznaj ćwiczenia, które zniwelują te dolegliwości.

 

Ćwiczenie 1

Nauka przy biurku ćwiczenia (freedigitalphotos.net)Usiądź wygodnie, w naturalnej pozycji. Ramiona luźno, a nogi ugięte pod kątem prostym. Utrzymaj lekkie napięcie brzucha, jakbyś miał/a na sobie gorset. Weź wdech, a następnie powoli wypuszczaj powietrze. Poczuj, jak twój brzuch powoli się zwęża – zwłaszcza w dolnych partiach. Gdy zabraknie ci tchu, wraz z wdechem rozluźnij brzuch, by stopniowo wypełniał się powietrzem. Powtórz to 6 razy.

Przy ostatnim powtórzeniu poluzuj „gorset” do 20-30 proc. i utrzymuj to napięcie. Złóż dłonie jak do modlitwy i mocno naciskaj jedną na drugą. Weź wdech, a z wydechem zrób skręt w prawo. Przy kolejnym – skręt w prawo. Twoje krzesło oczywiście musi być nieruchome, tak samo jak nogi i biodra. Wykonaj po 6 skrętów w każdą stronę.

 

Ćwiczenie 2

Ręce do tyłu i chwyć za krzesło. Weź wdech, a wraz z wydechem unieś powoli prawą stopę. Zrób to tak, żeby plecy pozostały jak najbardziej nieruchome. Odrywaj od podłogi całą stopę, raz jedną, raz drugą. Powtórz ćwiczenie 6 razy.

 

Ćwiczenie 3

Wstań i odwróć się tyłem do biurka. Połóż na jego brzegu dłonie. Zacznij uginać ramiona, schodząc w dół. Trzymaj pośladki przy samym biurku i staraj się, żeby łokcie nie uciekały na zewnątrz. Powtórz 10 razy.

 

Pamiętaj o rozciąganiu

Aby uniknąć przykurczy, co pewien czas dobrze jest stanąć na jednej nodze, a drugą chwycić za stopę i przyciągnąć ją do pośladka.

 

 

Źródło: gazeta.pl
J. Jankowska

 

Komentarze:

  1. Martyna99 pisze: 2014/05/19 o 21:32

    Ćwiczenie 1,2 i 3 wykonane! Pomogło, dziękuję:)))

    (odpowiedz)
    • Dariusz66 pisze: 2014/05/21 o 17:21

      a tam, więcej sportu (rower, bieganie, pływanie, rolki) to i kondycja się poprawi i plecy nie będą boleć:)

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

facebook