Studiowac.Pl - matura, kierunki studiów, studia wyższe.

Matura 2012 – matematyka rozszerzona – wyniki matury

Do egzaminu przystąpiło 57 641 maturzystów. Maturę zaliczyło 51 procent. Średnia wyników to 48,42 procent. Najlepsi okazali się uczniowie liceów ogólnokształcących. Tam zdawalność przekroczyła 50 proc. Najsłabiej poziom rozszerzony wypadł w technikach uzupełniających. Tam średni wynik to niespełna 15 proc. Inne typy placówek zaprezentowały się uzyskując następujące średnie wyniki: licea profilowane – 18 proc., technika – 27 proc., zaś licea uzupełniające – 32 proc.

Wyniki egzaminu pokazały, że maturzyści poprawnie stosują twierdzenia i definicje, ale wielu z nich nie potrafi ich przełożyć na język matematyczny, szczególnie w zadaniach o dowodzeniu. Najwięcej punktów można było zdobyć w ostatnich zadaniach. Dotyczyły one rozumowania i argumentacji, a to wymaga znajomości większości zagadnień matematycznych. Tego typu pytania wyłaniają ścisłe umysły, które w przyszłości zawodowo stykają się z liczbami i logicznym myśleniem. Aby poprawnie je rozwiązać, potrzeba jednak pewnego poziomu matematycznego. – Trzeba być pasjonatem matmy, aby perfekcyjnie dojść do poprawnej odpowiedzi w takich zadaniach. To już wyższa półka – odpowiada Andrzej.

Najtrudniejsze okazały się zadania, w których zdający musieli użyć konkretnego rozumowania, w trakcie którego wyłaniały się dobrze uzasadnione argumenty (zadania 11. i 7.), tworzyć strategię rozwiązania problemu (zadanie 8.) oraz wykazać się umiejętnością budowania modelu matematycznego (zad. 6.).

Wskaźnik łatwości w ostatnich zadaniach nie przekroczył 0,30, co oznacza, że zadania przysporzyły młodym ludziom nie lada trudności. Najlepiej wypadły dwa zadania: nr 1 – związane z modelowaniem prowadzącym do równania kwadratowego (wskaźnik wykazał tutaj 0,79) oraz nr 10 – dotyczące związków miarowych w ostrosłupie (wskaźnik łatwości – 0,72).

 

źródło: cke.edu.pl

 

 

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

facebook