Egzamin maturalny z języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym składał się z trzech części, które miały sprawdzić umiejętności maturzystów w zakresie: rozumienia tekstu słuchanego, rozumienia tekstu pisanego oraz tworzenia wypowiedzi pisemnej. Za prawidłowe rozwiązanie wszystkich zadań można było zdobyć 50 punktów.
Część pierwsza składała się z trzech pytań i dotyczyła tekstu słuchanego. W zadaniu 1. maturzyści musieli stwierdzić, czy tekst zawiera określone informacje, w 2. ? podać główną myśl tekstu, zaś w 3. należało wykazać się umiejętnością selekcji informacji oraz określić intencję autora/nadawcy tekstu. W każdym pytaniu można było zdobyć po 5 punktów.
Druga część również składała się z trzech pytań i obejmowała zadania, dotyczące rozumienia tekstu pisanego. Zadanie 4. polegało na określeniu głównej myśli tekstu, 5. na selekcji informacji oraz określeniu najważniejszej myśli tekstu, natomiast w 6. trzeba było stwierdzić, czy tekst zawiera określone informacje. Za wszystkie poprawne odpowiedzi można było zdobyć od 6 do 7 punktów w każdym zadaniu.
W ostatnich dwóch zadaniach zdający musieli napisać wiadomość i list, pamiętając o zamieszczeniu odpowiednich informacji oraz konstrukcji owych form pisemnych. Za wiadomość maksymalnie można było otrzymać 5 punktów, natomiast za list aż 10 punktów.
Najtrudniejsze okazały się zadania 2 oraz 6, zaś najmniej kłopotów maturzystom sprawiło pytanie 1.
Karolina N. ze Szczecina:
” Matura z języka hiszpańskiego nie była trudna. Rzeczywiście miałam trochę problemów z częścią sprawdzającą rozumienie tekstu słuchanego, jednak trzymam się nadzieli, że wszystkie odpowiedzi zaznaczyłam poprawnie.”
Pobierz arkusz w PDF na swój komputer:
Lub zobacz go online:
Karolina Macha, źródło: CKE