Ranking Webometrics Ranking of World Universities 2014 dotyczy najbardziej widocznych uczelni w sieci. Jeśli chodzi o uczelnie w Polsce, UAM jest na trzecim miejscu.
Pierwsze i drugie miejsce zostały zajęte przez Uniwersytet Warszawski oraz Jagielloński. UAM zanotował skok o 49 miejsc w górę. W badaniu pod uwagę brana jest m.in. ilość podstron zindeksowana przez wyszukiwarkę Google, ilość dokumentów na serwerach uczelni, czy ilość linków prowadzących do stron.
– Dziś nie istnieje się bez publikowania treści w internecie. Dotyczy to też prac naukowych. Publikacje tylko w formie papierowej to historia. Czytelnicy poszukiwania zaczynają od internetu – mówi prof. Jacek Witkoś, prorektor UAM.
Gorzej uczelnia wypadła w rankingu światowym. Nawet w Europie nie łapie się do pierwszej setki (miejsce 140.).
Ranking Webometrics pokazuje jedynie widoczność uczelni w sieci. Nie bada ani poziomu nauczania, ani znaczenia prac naukowych. Choć spektakularne odkrycia, które rozprzestrzeniają się w sieci, mogą wpłynąć na statystykę.
Źródło: gazeta.pl
J. Jankowska