Zastanawialiście się kiedyś, jak porządek (lub jego brak) na biurku wpływa na efektywność Waszej pracy? Z badań wynika, że może on być zarówno wrogiem jak i sprzymierzeńcem. W dużej mierze zależy to od wykonywanej pracy.
Sprzątać, czy nie?
Warto zadbać o to, aby blat był pusty, a zbędne rzeczy nie zaśmiecały biurka. Jednak uporządkowane otoczenie ma również negatywny wpływ.
W badaniu podzielono absolwentów college?u na dwie grupy. Jedną umieszczono w posprzątanym, a drugą w zabałaganionym pomieszczeniu. Zadanie dla obu grup było identyczne: wymyślić jak najwięcej zastosowań dla piłeczki pingpongowej.
Liczba znalezionych zastosowań była zbliżona w obu grupach, jednak okazał się, że grupa przebywająca w bałaganie przedstawiała znacznie ciekawsze propozycje. Poza tym, osoby z czystszych pomieszczeń okazały się bardziej zachowawcze, sięgając tylko po produkty znane na rynku. W drugiej grupie chęć eksperymentowania była większa i częściej wybierano rynkowe nowości. W efekcie, bałagan sprzyja poszukiwaniu nowości i jednocześnie jest sojusznikiem kreatywności.
Źródło: gadzetomania.pl
J. Jankowska
Komentarze: