Co warto studiować (Fot.freedigitalphotos.net)

40% więcej ofert pracy. W których branżach?

Według pracuj.pl są to dwie branże: komunikacja i marketing oraz IT. Poszukiwani są specjaliści ds. marketingu internetowego, ds. PR, specjaliści od bezpieczeństwa, programiści oraz administratorzy baz danych.

 

Specjaliści ds. marketingu

Pracę można znaleźć w sektorze handlowym, w branży marketingowej i FMCG. Z analizy ofert wynika, że najbardziej poszukiwani są specjaliści od marketingu związanego ze wsparciem sprzedaży i rozwoju produktów. Dwie kolejne najbardziej poszukiwane kategorie to specjaliści od kampanii marketingowych i zarządzania produktem.

 

Specjaliści ds. e-marketingu

Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy mediami społecznościowymi.

Trend potwierdza również Katarzyna Szaroleta, HR Manager Cheil Poland?Rośnie rola e-marketingu ale też spada znaczenie tradycyjnego marketingu. Coraz więcej zatrudniać będzie się osób rozumiejących wyzwania nowoczesnego marketingu. Wzrastająca rola nowych mediów (digital, social i mobile) zwiększa zapotrzebowanie na ?interaktywne? kompetencje menedżerów. Z firmami rozstawać będą się jednak ludzie ?starego porządku?, w szczególności Ci, którym trudno przychodzi poszerzanie kompetencji.?

 

Specjaliści ds. PR

Pracę można znaleźć w obszarze bankowości i finansów, handlu i sprzedaży oraz w marketingu i reklamie.

„Wydaje się, że firmy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o przepływ informacji i swój wizerunek wewnątrz organizacji. Dzięki tym działaniom mogą się bowiem uchronić przed odpływem talentów i zmniejszyć rotację” – komentuje Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj.

 

Oczekiwania względem marketingowców

Według analizy ofert oczekuje się umiejętności analitycznych, praktycznej znajomości języka angielskiego, kreatywności oraz umiejętności pracy pod presją czasu.

 

Programiści

Najbardziej ceniona jest znajomość programów .NET, JAVA, C++.

?Zainteresowanie programistami, testerami i administratorami wynika z faktu, iż stanowiska te stanowią trzon każdego zespołu rozwijającego i utrzymującego aplikacje. Do tego dochodzi fakt, że Polska stała się zagłębiem programistycznym dla korporacji międzynarodowych. Nie bez znaczenia jest też silny rozwój krajowych podmiotów, które muszą się szybko dostosować do trendów w aplikacjach i serwowaniu usług klientom poprzez Internet? ? komentuje Dariusz Świąder, prezes zarządu Linux Polska.

 

Specjalista od bezpieczeństwa i analizy danych

?To kolejny kierunek rozwoju technologii IT, zmierzający do maksymalnego zabezpieczenia danych. Szczególnie w dobie urządzeń mobilnych, czy zdalnego dostępu do danych i usług? ? komentuje Agnieszka Bahrynowska, Recruitment Team Leader w IBM Polska. ?W zależności o jakim obszarze zabezpieczeń mówimy, poszukiwane są osoby z doświadczeniem w: przeprowadzaniu testów penetracyjnych, ewaluacji VA (vulnerability assesments), mile widziane są certyfikaty CPT, CISSP, czy CISM czy doświadczenie w poszczególnych obszarach security: od nadawania uprawnień (Identity and access management) po zarządzenie ryzykiem i działaniami profilaktycznymi? ? wyjaśnia Bahrynowska.

 

Administrator bazami danych

?Analiza, przechowywanie i zarządzanie danymi to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży IT, również strategii IBM (CAMSS- Cloud Analytics Mobile Social And Security) według naszych danych każdego dnia generowanych jest ok ok. 2,5 miliarda gigabajtów danych. Zarządzanie takimi danymi wymaga zasobów podobnie jak praca nad narzędziami zapewniającymi szybki i bezpieczny dostęp do takich danych. Big Data, Data mining, data analitics to kierunki, które będą prężnie rozwijać się w najbliższych miesiącach i kwartałach? ? prognozuje Agnieszka Bahrynowska, Recruitment Team Leader w IBM Polska.

 

J. Jankowska
Źródło: Pracuj.pl

 

Komentarze:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

facebook