Uniwersytet Wrocławski zaprasza do podjęcia studiów na nowo powstałym kierunku. Zobaczcie czy warto. Być może właśnie tego szukacie i właśnie to chcielibyście studiować.
„Komunikacja wizerunkowa”- informacje ogólne
Kierunek powstał w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, który cieszy się bardzo dużą popularnością. Dowodem na to jest fakt, że co roku, na jedno miejsce, na studia licencjackie przypada na tym wydziale 20 kandydatów.
Największym powodzeniem cieszą się specjalności dziennikarskie, jednakże wciąż rozwijający się rynek pracy coraz częściej poszukuje osób wykształconych w kierunku reklamy, public relations, czy projektowania komunikacji.
Zatem nowy kierunek „Komunikacja wizerunkowa”, w skład którego wchodzą trzy specjalności: reklama, public relations oraz branding– jest odpowiedzią UWr na potrzeby rynku i przyszłych studentów.
Kierunek powstał w odniesieniu do europejskich wzorców i sposobów kształcenia w tym zakresie. Każdy ze studentów traktowany jest jak partner, nie zaś jak student, któremu należy przekazać wiedzę dydaktyczną i na tym kończy się współpraca pomiędzy wykładowcą a studentem. Słowa kluczowe na tym kierunku, to :praktyka, kompetencje, wiedza, otwartość, dialog, partnerstwo, współpraca i ciekawość.
Idealny kandydat
Studia skierowane są do osób, które przede wszystkim pragną powiązać swoją karierę zawodową ze światem mediów. Interesują ich reklama, wpływ mediów na społeczeństwo oraz chcą poznać tajniki jej powstawania.
Nie jest wymagana żadna wiedza praktyczna, ponieważ nie mieliście styczności z tego typu przedmiotami w szkołach średnich. Liczy się przede wszystkim kreatywność i chęć rozwoju właśnie w tym kierunku. Atutem będzie umiejętność robienia dobrych zdjęć, ponieważ na każdej specjalności będą zajęcia z fotografii.
Jeżeli nie chcecie zamykać się na postęp, pragniecie tworzyć media i przyczyniać się do jej rozwoju, to właśnie ten kierunek jest dla Was.
Zaletą idealnego kandydata będzie także otwartość na ludzi, pomysłowość, odwaga oraz spontaniczność.
Rekrutacja
Komunikacja wizerunkowa, to studia licencjackie (3- letnie). Naukę można podjąć w trybie dziennym, wieczorowym oraz zaocznym.
Na maturze warto napisać bardzo dobrze egzamin z języka polskiego i języka obcego nowożytnego. Kandydaci muszą także przedstawić jeden wynik z egzaminu dodatkowego. Do wyboru: historia, historia sztuki, geografia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, biologia, chemia, fizyka i astronomia.
Program studiów
Jednym z największych atutów na tym kierunku są wykładowcy, którzy są fachowcami i praktykami w dziedzinie reklamy, public relations, brandingu, czy marketingu. Głównym założeniem kierunku jest kompleksowe podejście do komunikacji wizerunkowej, łączącej elementy designu, użyteczności, starych i nowych mediów.
Bardzo duży nacisk został położony na wiedzę praktyczną, tym samym zajęcia teoretyczne zostały ograniczone.
Przedmioty podzielone się zależnie od specjalności, oto kilka przykładowych:
reklama: fotografia wizerunkowa i studyjna, fotografia do postprodukcji, warsztat analizy reklamy, narracja obrazowa, techniki prezentacji ofert, zarządzanie kolorem, pisanie scenariuszy, reklama społeczna, projektowanie komunikacji wizualnej, cyber art i nowe technologie, corporate comunication, ilustracja wektorowa, filmy reklamowe, product placement,
PR: strategia promocji- warsztat, audyt komunikacji wewnętrznej, researching, copywriting, negocjacje i mediacje, wizerunek osób publicznych, PR i marketing w polityce, PR instytucji kulturowych, PR finansowy, PR korporacyjny, PR produktowy, PR instytucji publicznych, blog jako narzędzie PR, Fotografia wizerunkowa, komunikacja w sieciach społecznych, rzecznictwo prasowe.
Branding: techniki promocji i sprzedaży, projektowanie przestrzeni marki, analiza kontekstowa marek, badania w brandingu, teksty wizerunkowe, techniki prezentacji ofert, tożsamość marki, marki luksusowe, design opakowań i produktów, pozycjonowanie marki, rebranding, webdesign i webdevelopment, systemy orientacyjne
Oczywiście są to tylko przedmioty dodatkowe na pierwszym roku, które pozwolą bliżej poznać specyfikę zawodu w którym będziecie się dalej kształcić.
Specjalności
Jak już wcześniej wspomniałam, kierunek będzie miał do zaoferowania trzy specjalności:
- Reklama
- Branding
- Public relations
Studenci już po pierwszym semestrze wybierają jedną z trzech wymienionych wyżej specjalności.
Komunikacja wizerunkowa a rynek pracy
Kierunek przygotowuje do pracy w zarządzaniu komunikacją, na polu szeroko pojętej komunikacji wizerunkowej: wszędzie tam, gdzie liczy się kreatywność.
Absolwenci mogą zatrudnić się między innymi:
- w agencjach brandingowych,
- w agencjach public relations
- w studiach projektowych,
- w studiach graficznych,
- w agencjach reklamowych,
- w mediach tradycyjnych i elektronicznych,
- w filmowych i reklamowych grupach producenckich,
- w agencjach interaktywnych,
- firmach zajmujących się rozwojem oprogramowania,
- w szeroko pojętym przemyśle rozrywkowym i kreatywnym,
- w domach mediowych
- w departamentach i działach public relations, marketingu, reklamy, brand management firm, organizacji, czy instytucji publicznych
- w agencjach badań rynku i konsumentów
- jako rzecznicy prasowi i doradcy wizerunkowi
Co wyróżnia komunikację wizerunkową od innych kierunków?
Przede wszystkim jest to nowo powstały kierunek na potrzeby rynku pracy, gdzie podchodzi się kompleksowo do komunikacji wizerunkowej. Jak wcześniej wspomniałam dużym plusem jest przewaga zajęć praktycznych nad teoretycznymi. Studenci będą mogli także doświadczyć bliskiej współpracy z agencjami PR, reklamy i brandingu. Kierunek może także poszczycić się wyśmienitą kadrą dydaktyczną. Pozostałe zalety to: elastyczność programu oraz odniesienie do najnowszych trendów w badaniach w komunikacji, mediów, reklamy PR, brandingu itp.
Źródło: dziennikarstwo.uni.wro.pl, interaktywnie.com, natablicy.pl
J. Jankowska
Komentarze: