Interesujesz się internetem oraz posiadacz umiejętność analizy? Zostać pozycjonerem. Sprawdź, czym będziesz się zajmował.
Opis zawodu
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najbardziej efektywnych i opłacalnych form reklamy. Celem tego zabiegu jest zwiększenie wyświetlania witryny oraz zdobycie nowych klientów. Pomóc w tym może wysoka pozycja strony w wyszukiwarkach internetowych.
W związku z rozwojem Internetu i wykorzystywaniem go przez różne firmy, sklepy czy instytucje, zawód pozycjonera stron internetowych ma obecnie przed sobą duże perspektywy.
Pozycjoner stron internetowych, nazywany inaczej specjalistą do spraw SEM/SEO analizuje zawartość danego serwisu oraz dobiera właściwe słowa kluczowe, które powiązane są z założeniem strony. To na ich podstawie potencjalni klienci mogą wyszukiwać danej firmy.
Wykształcenie
Nie ma kierunku, który kształci specjalistów ds. SEM/SEO, ale pomóc może ukończenie studiów z zarządzania i marketingu (kierunek zarządzanie) lub informatycznych (kierunek Informatyka)
Najważniejsza jednak w tym zawodzie jest chęć nauki, wiele zapału i samozaparcia, ponieważ wiedzę pozycjonerzy najczęściej zdobywają samodzielnie.
Rynek pracy
Pracę można znaleźć w jednej z firm, które oferują m.in. takie usługi, ale warto zaznaczyć że niekoniecznie. Każda większa firma, która chce zdobyć wysoką pozycję na rynku lub ją utrzymać i zwiększać ilość sprzedaży chętnie zatrudni taką osobę.
Można również zostać freelancerem i działać na własny rachunek. Początki mogą być trudne, ponieważ konkurencja na rynku jest naprawdę duża.
W zależności od wybranej drogi kariery pozycjonerzy mogą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę lub też w ramach samozatrudnienia zawierać umowy/kontrakty z kontrahentami.
Ile zarabia Pozycjoner stron internetowych?
Zarobki pozycjonera stron internetowych uzależnione są od formy zatrudnienia, od zakresu oferowanych usług, umowy i czasu jej trwania, a także od osiągniętych wyników.
Najczęściej wynagrodzenie waha się w granicach kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Dodatkowe informacje o zawodzie
Od kandydata na stanowisko pozycjonera stron internetowych najczęściej oczekuje się:
- praktycznej znajomości PHP, JavaScript, XHTML/HTML, CSS, MySQL,
- znajomości standardów sieciowych i trendów w Internecie,
- znajomości marketingu,
- posiadania wiedzy informatycznej z zakresu SEO i SEM,
- znajomości budowy i tworzenia stron WWW,
- znajomości produktów Google – AdWords, AdSense oraz blogów, portali społecznościowych, porównywarek cenowych,
- umiejętności pisania krótkich, poprawnych stylistycznie, artykułów informacyjnych oraz promocyjnych.
Opinie o zawodzie
Marcin M z Warszawy:
„Pozycjonerem stron internetowych może zostać każdy, gdyż nie istnieją żadne wymogi formalne dotyczące tego zawodu oprócz posiadania niezbędnej wiedzy i umiejętności. To co może przydać się przyszłym pozycjonerom to umiejętność tworzenia stron oraz obsługa XHTML/HTML, CSS, PHP, SQL czy JavaScript. Bardzo ważne jest również sprawne posługiwanie się narzędziami firmy Google służącymi do prowadzenia statystyk i analizy ruchu sieciowego.”
Źródło: zawodowe.pl, biurokarier.umk.pl
J. Jankowska
fajny kierunek, chyba się na niego wybiorę
zdecydowanie nie dla mnie, kompletnie się na tym nie znam
każda szanująca się firma powinna mieć taką osobę!!To bardzo ważne
ważne to jest znajomość produktów Google
to to każdy powinien znać