Nie jesteście obojętni na krzywdę innych ludzi oraz chcielibyście posiąść wiedzę teoretyczną pozwalającą pomóc osobom potrzebującym? Sprawdźcie ten kierunek.
Opis kierunku
Kierunek socjologia stosowana wykorzystuje teorię do pomocy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, np. w pracy socjalnej, polityce, zarządzaniu czy planowaniu. Mówiąc inaczej socjologia stosowana jest po prostu wiedzą socjologiczną wykorzystywaną do celów praktycznych.
Absolwenci tego kierunku nauczą się identyfikować i diagnozować problemy i zjawiska społeczne oraz analizować socjologiczne mechanizmy zjawisk. Dzięki praktykom zawodowym zdobędą umiejętności komunikacyjne i pracy zespołowej.
Idealny kandydat
Studia skierowane są do tych, którzy lubią pomagać potrzebującym, tym sposobem angażując się w rozwiązywanie problemów społecznych i socjalnych. Cechy charakteru, które powinny towarzyszyć kandydatom, to empatia, umiejętność słuchania i rozmowy, silna wola oraz otwartość na innych ludzi.
Rekrutacja
Studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia dostępne na Uniwersytecie Warszawskim. Przedmioty brane pod uwagę podczas rekrutacji to: język polski, matematyka, język obcy nowożytny oraz do wyboru jeden z poniższych przedmiotów:
- biologia,
- filozofia,
- geografia,
- historia,
- fizyka i astronomia,
- chemia,
- informatyka,
- WOS.
Program nauczania
Przedmioty realizowane na tym kierunku:
- Antropologia kulturowa
- Procesy ludnościowe
- Historia idei i teorii politycznych w XIX i XX wieku
- Psychologia ogólna
- Podstawy socjologii
- Statystyka
- Technologie informacyjne i komunikacji
- Wstęp do socjologii prawa z elementami nauki o państwie i prawie
- Dynamika zmian współczesnego społeczeństwa polskiego
- Logiczne podstawy nauk społecznych
- Systemy, struktury i procesy społeczne w różnych perspektywach socjologicznych
- Ochrona własności intelektualnej
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
Specjalizacje i specjalności
Brak specjalizacji i specjalności na tym kierunku.
Rynek pracy
Absolwenci znajdą zatrudnienie w:
- administracji publicznej,
- krajowych i międzynarodowych organizacjach,
- w mediach,
- w instytucjach zajmujących się reklamą i public relations,
- ośrodkach badania opinii publicznej,
- w instytucjach oświatowo-edukacyjnych,
- w instytucjach zajmujących się polityką społeczną (na szczeblu centralnym i lokalnym),
- w podmiotach publicznych i komercyjnych zajmujących się promocją kultury.
J. Jankowska
Komentarze: