Mediacje to metoda rozwiązywania sporów, w której neutralna i bezstronna osoba trzecia pomaga stronom we wzajemnej komunikacji, określeniu interesów i kwestii do dyskusji oraz dojściu do wspólnie akceptowalnego porozumienia.
Mediacja międzykulturowa
Student mediacji międzykulturowej przyswaja ogólną wiedzę o sytuacji i zmianach zachodzących w nowoczesnych społeczeństwach. Identyfikuje i rozwiązuje problemy praktyczne i etyczne związane z ogólną dostępnością informacji, rozwojem międzynarodowych korporacji oraz zbiorowości wielokulturowych. Rozpoznaje problemy komunikacyjne wynikające z wielokulturowego charakteru społeczeństwa współczesnego i dostosowuje sposoby przekazywania informacji do zróżnicowanego kulturowo otoczenia.
Idealny kandydat
Studia przeznaczone są dla osób, które są zainteresowane naukami o społeczeństwie, komunikacją międzykulturową oraz technikami prowadzenia dialogu międzykulturowego. Dodatkowo, podczas studiów można zgłębić wiedzę z zakresu medioznawstwa, psychologii społecznej, metod badań społecznych oraz programów komputerowej analizy danych.
Rekrutacja
Mediację międzykulturową można studiować na Uniwersytecie Szczecińskim, w trybie stacjonarnym (dziennym), w systemie studiów I (licencjat) stopnia.
Kryteria kwalifikacji:
Konkurs świadectw: grupa I: język polski, grupa II: język obcy nowożytny- język angielski, grupa III: przedmiot dowolny
Program studiów
Przedmioty nauczania realizowane na mediacji międzykulturowej:
- komunikacja międzykulturowa,
- metody i techniki badań społecznych,
- kultura i mediacja,
- etyka pracy i przedsiębiorczości w społeczeństwie wielokulturowym,
- medioznawstwo,
- techniki dialogu międzykulturowego.
Mediacja międzykulturowa, a rynek pracy
Absolwent kierunku mediacja międzykulturowa jest przygotowany do podjęcia pracy:
- na uniwersytetach,
- w szkołach wyższych i innych placówkach naukowych,
- w strukturach administracji publicznej,
- w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem obywateli i podmiotów gospodarczych,
- w zespołach reagowania kryzysowego.
Osoba, która ukończy kierunek może również znaleźć zatrudnienie w instytucjach i urzędach w krajach Unii Europejskiej, instytucjach kulturalnych i oświatowych, muzealnych, turystycznych i informacyjnych. Dodatkowo, może ona również pracować w firmach prowadzących badania rynku, badania opinii publicznej oraz badania marketingowe, a także w firmach doradczych, ośrodkach psychoterapeutycznych i poradniach psychologicznych.
Źródło: uczelnie.info.pl
J. Jankowska