Specjalista ds. e-marketingu (Fot.freedigitalphotos.net)

Zawód: Specjalista ds. e-marketingu

Wiecie, czym jest pozycjonowanie, marketing szeptany, kampania reklamowa Google AdWords? A może chcielibyście poznać lub pogłębić swoją wiedzę w tym temacie? Zawód specjalisty ds. e-marketingu może Wam w tym pomóc.

 

Zawód Specjalista ds. e-marketingu

Są dwa podstawowe zadania, którymi zajmuję się specjalista ds. e-markietingu. Pierwszym z nich jest wdrażanie i koordynowanie projektów marketingowych firmy w sieci. Drugim, tworzenie kampanii reklamowych oraz badanie efektywności swoich działań.

W celu zwiększenia promocji firmy w internecie specjalijsta ds. e-marketingu wysyła również maile i newslettery oraz prowadzi fanpage na portalach społecznościowych.

Do jego obowiązków należy także współpraca z agencjami reklamowymi, grafikami czy działami sprzedaży.

 

Wykształcenie specjalisty ds. e-marketingu

Od specjalistów w tej branży wymaga się wyższego wykształcenia. Najlepszym rozwiązaniem jest ukończenie jednego z niżej wymienionych kierunków:

Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna posiadać także kilkuletnie doświadczenie w obszarze marketingu internetowego. Doceniana jest znajomość narzędzi marketingu online: Facebook, YouTube, Vimo, Google+, Google AdWords, Google Analitics oraz znajomość zasad SEO i SEM.

Przyda się też umiejętność tworzenia lekkich i chwytliwych tekstów marketingowych, znajomość języków obcych (zwłaszcza angielskiego) oraz programów graficznych.

Cechy charakteryzujące dobrego specjalistę ds. e-marketingu to komunikatywność, kreatywność, umiejętność szybkiego uczenia się oraz dociekliwość.

Osoba pracująca na tym stanowisku powinna wykazywać się umiejętnością pracy w zespole, komunikatywnością i zdolnością do szybkiego przyswajania wiedzy. Specjalista ds. e-marketingu musi być również osobą kreatywną i otwartą na nowe wyzwania.

 

Rynek Pracy

Zapotrzebowanie na specjalistów ds. e-marketingu wzrasta z roku na rok. Powodem jest przede wszystkim większa siła internetu i promocji na stronach internetowych. Każda rozwijająca się firma potrzebuje działań marketingowych i analizy swojej promocji – także w internecie.

Ile zarabia specjalista ds. e-marketingu

Według portalu pracuj.pl specjalista ds. e-marketingu może liczyć na pensję w wysokości 4 tys. zł. Wynagrodzenie jest zależne od wielkości firmy oraz posiadanego doświadczenia i kwalifikacji.

Dodatkowe informacje

Praca wykonywana jest zazwyczaj za biurkiem w siedzibie firmy. Z powodu dużej odpowiedzialności może się ona łączyć z wieloma sytuacjami stresowymi oraz koniecznością szybkiego podejmowania decyzji.

I coś na wesoło :)

 

Opinie o zawodzie

Joanna L z Warszawy

„Pracuję w tym zawodzie od 2 lat. Jeśli kogoś interesuje świat internetu, promocja i marketing to na pewno jest to zawód, który może sprawiać przyjemność. To co trzeba podkreślić, to fakt, że na tym stanowisku człowiek cały czas się uczy. Pojawiają się nowe narzędzia marketingowe oraz ulepszane są te już istniejące. Przeszkadzać może natomiast duży stres. W końcu jest się odpowiedzialnym za rozwój i promocję firmy.”

 

J.Jankowska

 

Komentarze:

  1. Natan pisze: 2015/02/10 o 14:45

    podoba mi się to co pisze Joanna

    (odpowiedz)
    • Sebastian pisze: 2015/05/06 o 17:11

      bardzo przyszłościowy zawód

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

facebook