Egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym zawierał 25 zadań zamkniętych i 9 otwartych ? łącznie 34. Na ich wykonanie uczniowie mieli 170 minut.
W zadaniach jednokrotnego wyboru trzeba było wykazać się wiedzą między innymi z równości i nierówności, funkcji, układów równań, ciągów, funkcji trygonometrycznych oraz geometrii.
Dalsza część arkusza to zadania otwarte.
W poleceniu 26 należało rozwiązać podaną nierówność. Następne zadanie również dotyczyło nierówności, ale tym razem trzeba było wykazać, że jest ona prawdziwa dla każdej liczby rzeczywistej x oraz y. W zadaniu 28 uczniowie musieli sobie poradzić z geometrią i, na podstawie rysunku oraz danych, wykazać proporcję. Polecenie 29 dotyczyło funkcji. Należało obliczyć najmniejszą i największą wartości dla podanej funkcji kwadratowej w konkretnym przedziale liczbowym. Następne zadanie polegało na narysowaniu osi współrzędnych i obliczeniu pierwszej współrzędnej podanego punktu. Polecenie 31 sprawdzało wiedzę z zakresu ułamków, natomiast 32 ? z geometrii przestrzennej. Trzeba było obliczyć pole całkowite graniastosłupa na podstawie danych. W przedostatnim zadaniu maturzyści musieli sobie poradzić z prawdopodobieństwami, a w ostatnim ? z ciągami arytmetycznymi i geometrycznymi.
Im dalsze zadanie, tym więcej punktów można było za nie uzyskać. Za każde zamknięte można było dostać 1 punkt. Polecenia otwarte od 26 do 31 były za maksymalnie 2 punkty. 33 i 34 ? za 4 punkty każde, natomiast ostatnie ? 5 punktów. Łącznie uczniowie mogli zdobyć 50 punktów.
Pobierz arkusz w PDF na swój komputer:
Lub zobacz go online:
A.Szczykutowicz, źródło: CKE