Arkusz egzaminacyjny z matematyki na poziomie podstawowym składał się z 34 zadań. Do ich wykonania maturzyści mieli 170 minut. Maksymalnie mogli uzyskać 50 punktów.
W arkuszu maturalnym z matematyki na poziomie podstawowym wymagane było wykonanie dwóch typów poleceń: zamkniętych i otwartych. Za każdą część można było uzyskać maksymalnie 25 punktów. Maturzyści musieli wykazać się wiedzą z praktycznie wszystkich działów matematyki, choć nie na wszystkie położony był jednolity nacisk.
Które polecenia nie stanowiły trudności?
Zdecydowanie najmniejsze trudności sprawiało maturzystom rozwiązywanie układów równań. Również stosunkowo dobrze ocenione zostały polecenia zamknięte z działu geometrii i trygonometrii. W przypadku otwartych, maturzyści najlepiej poradzili sobie z zadaniami dotyczącymi równań i nierówności. Stosunkowo dobrze odpowiedzi udzielane były na polecenie ze statystyki opisowej.
Co stanowiło trudność?
Największą trudność dla maturzystów stanowiły polecenia otwarte. Wśród nich maturzyści za trudne wskazywali np. zadanie 28. i 29., sprawdzające rozumowanie i argumentację stosowane przy obliczeniach wyrażeń algebraicznych i wielokątach (zwłaszcza trójkątach). Również źle ocenili oni polecenie 33., wymagające wyznaczenia na podstawie określonych danych współrzędnych punktu B. Również poprawne przeprowadzenie dowodzenia zdawało się wybijać z rytmu część zdających.
Co o egzaminie sądzą sami maturzyści?
Moim zdaniem bardzo prosta matura, trudności mi sprawiło drugie zadanie na początku, ale po prostu trzeba było podstawić do wzoru. Początkowo, zapomniałam o tym, ale przypomniałam sobie i zaraz potem szybko wyszło. – powiedziała w sondzie ulicznej maturzystka z Lublina. Inni maturzyści zdawali się sądzić podobnie, wskazując raczej na pojedyncze zadania, jako problematyczne.
Pobierz arkusz w PDF na swój komputer:
Lub zobacz go online:
Piotr Paszelke, źródło: CKE