Akademickie Centrum Informacyjne z Poznania we współpracy z portalem Edunews.pl przeprowadziło konkurs na ?Najbardziej innowacyjną i kreatywną uczelnię w Polsce?. W konkursie wzięło udział około 60 szkół publicznych i niepublicznych. 27 maja 2010r. w budynku Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu miał miejsce uroczysty finał projektu, podczas którego oficjalnie ogłoszono wyniki i uhonorowano laureatów w sektorze uczelni publicznych oraz niepublicznych.
Zwycięzcy w kategorii uczelnie publiczne
1. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
2. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław
3. Uniwersytet w Białymstoku
Zwycięzcy w kategorii uczelnie niepubliczne
1. Uczelnia Łazarskiego, Warszawa
2. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów
3. Wyższa Szkoła Biznesu ? National Louis University, Nowy Sącz
Członkowie Kapituły Konkursowej postanowili dodatkowo przyznać wyróżnienia dla tych uczelni, które (poza gronem laureatów) zdobyły najwyższą liczbę punktów w następujących obszarach: technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy, nowoczesne technologie w dydaktyce oraz tworzenie perspektyw zawodowych.
Wyróżnienia – uczelnie publiczne:
Wyróżnienie w kategorii: ?Technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy? otrzymał:
– Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wyróżnienie w kategorii:?Nowoczesne technologie w dydaktyce? otrzymał:
– Uniwersytet Śląski z Katowic
Wyróżnienie w kategorii: ?Tworzenie perspektyw zawodowych? otrzymały ex aequo:
– Politechnika Gdańska
– Politechnika Śląska w Gliwicach
Wyróżnienia – uczelnie niepubliczne:
Wyróżnienie w kategorii: ?Technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy? otrzymała
– Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
Wyróżnienie w kategorii: ?Nowoczesne technologie w dydaktyce? otrzymała
– Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych z Warszawy
Wyróżnienie w kategorii: ?Tworzenie perspektyw zawodowych? otrzymały ex aequo
– Wyższa Szkoła Bankowa z Torunia
– Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji z Lublina.
Uczelnie biorące udział w konkursie zostały poddane wnikliwej ocenie, na którą składała się analiza ankiet, badających różne aspekty funkcjonowania placówki. Pytania z bloku ?uczelnia widoczna w Internecie? dotyczyły przede wszystkim charakteru witryny uczelni, częstotliwości prowadzonych aktualizacji, sposobów monitorowania ruchu internautów oraz przeprowadzonych modernizacji strony. W ramach ?nowoczesnych technologii wykorzystywanych w dydaktyce? pytano przede wszystkim o urządzenia wspierające proces dydaktyczny (notebooki, tablice interaktywne, odtwarzacze multimedialne itp.), wykorzystywanie podczas zajęć innowacyjnych i nowoczesnych technologii (gry symulacjne, wirtualne światy, portale, czaty, blogi), prowadzenie platformy edukacyjnej, kursów e-learning i blended learning, udostępnianie podcastów, a także analizowano wyposażenie sali wykładowej i ćwiczeniowej. W kolejnym obszarze ? ?technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy? oceniano przede wszystkim internetowy system rejestracji kandydatów, prowadzenie e-Dziekanatu, elektronicznych indeksów, wirtualny dostęp do katalogów biblioteki, czytelni oraz możliwość korzystania z internetowych wersji czasopism i dzienników. Blok pytań dotyczący ?tworzenia perspektyw zawodowych? analizował takie obszary aktywności uczelni, jak współpraca z pracodawcami, działalność inkubatora przedsiębiorczości, parku technologicznego, powstawanie firm spin-off, organizowanie praktyk, staży, targów pracy, dni kariery, dodatkowych kursów dla studentów, prowadzenie kierunków zamawianych oraz promowanie najlepszych studentów.
Informacja prasowa
Akademickie Centrum Informacyjne z Poznania