Egzamin maturalny z wiedzy o tańcu na poziomie podstawowym w 2011 zawierał 15 zadań ? czternaście zamkniętych różnego typu oraz jedno otwarte, polegające na udzieleniu rozszerzonej odpowiedzi. Zdający mogli zdobyć 50 punktów i przeznaczyć na rozwiązanie matury maksymalnie 120 minut.
Pytania z tego arkusza miały sprawdzić znajomość i zdolności maturzystów, jakie określono w wymaganiach egzaminacyjnych dla poziomu podstawowego.
Piętnaście zadań miało sprawdzić znajomość maturzystów w zakresie:
- działalności i dorobku artystycznego wybranych artystów tańca,
- działalności i dorobku artystycznego wybranych choreografów polskich,
- wydarzeń kulturalnych związanych ze sztuką baletową,
- genealogii tańca współczesnego,
- japońskich form teatralnych,
- terminów związanych ze sceną teatralną,
- działalności i dorobku artystycznego wybranych choreografów zagranicznych,
- polskich regionalnych zwyczajów ludowych.
Oraz umiejętnościami w:
- rozpoznaniu baletowych form teatralnych na podstawie ilustracji,
- rozpoznaniu tańca na podstawie ilustracji,
- opisaniu formy i kompozycji przestrzennej ruchu tanecznego,
- wykazaniu związku cech charakterystycznych tańca z epoką i stylem,
- rozpoznaniu polskich strojów regionalnych na podstawie ilustracji,
- rozpoznaniu dzieł baletowych na podstawie ilustracji.
Najtrudniejsze okazały się zadania 9, 10, 11 i 13.
Przepraszamy, ale w chwili pisania artykułu CKE nie opracowało jeszcze odpowiedzi. Redakcja uzupełni plik, jak tylko zostanie wydany przez CKE. Za utrudnienia przepraszamy.
Karolina Macha, źródło: CKE