W zadaniu 14 uczniowie musieli wykazać się wiedzą z zakresu mechanizmu widzenia i funkcjonowania gałki ocznej człowieka. Następne polecenie było na temat rośliny ? wilca ziemniaczanego. Natomiast zadanie 16 dotyczyło doświadczenia, które badało intensywność zachodzenia pewnego procesu w liściu wybranej rośliny. W zadaniu 17 trzeba było opisać wynik przedstawionego doświadczenia oraz możliwą przyczynę, korzystając z informacji podanych w tekście.Następne zadanie składało się z kilku poleceń, które dotyczyły groszku pachnącego i dziedziczenia konkretnych kolorów kwiatów: białego i różowego. Zadanie 19 sprawdzało wiedzę z zakresu cząsteczek insuliny, ich budowy i właściwości.Polecenie 20 bazowało na doświadczeniu, które dotyczyło niszy ekologicznej wybranych gatunków. W następnym zadaniu, korzystając z podanych informacji, trzeba było m.in. określić zależność między dwoma podanymi gatunkami.Ostatnie zadanie dotyczyło zagrożonych gatunków ? szympansów w rezerwacie Gombe w Tanzanii.: ?Po podaniu metyraponu u pacjentów z niedoczynnością kortykotropową przysadki ?? .
Matura 2015 – biologia rozszerzona – arkusze maturalne
Komentarze
Dodaj komentarz