Jesień (fot.AdobeStock)Jesień (fot.AdobeStock)

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Wraz z nadejściem jesieni większości z nas pogarsza się nastrój. Nic dziwnego, coraz krótsze dni, pogorszenie pogody, niższe temperatury, coraz mniej słońca, deszcz, wiatr to czynniki, na które nasz organizm zazwyczaj reaguje negatywnie.

Jesienią przestawiamy się też na bardziej intensywny tryb życia. Wracamy do pracy po urlopach, dzieci wracają do szkoły, Przybywa nam obowiązków. Gorsze samopoczucie, rozdrażnienie, zmęczenie, problemy ze snem, rozleniwienie to objawy jesiennej chandry. 

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. 

Walka ze stresem

Każdego dnia towarzyszy nam stres. Trzeba nauczyć się z nim walczyć. Sposobów radzenia sobie ze stresem jest wiele. Może to być intensywny wysiłek fizyczny, rozmowa z kimś bliskim, spotkanie z przyjaciółmi, ciekawa lektura, relaksująca kąpiel z dodatkiem aromatycznego olejku lub soli do kąpieli, świetnie sprawdzi się też zestaw do kąpieli ze sklepu hagi.com.pl.

SPA (for.freeimages.com)

Aktywność fizyczna

W walce ze stresem bardzo ważna jest aktywność fizyczna zwłaszcza na świeżym powietrzu. Gdy tylko aura dopisuje, warto każdego dnia wygospodarować, choć chwilę na spacer. Jeśli lubimy biegać czy jeździć na rowerze, też nie rezygnujmy z tych form aktywności. Ruch na świeżym powietrzu doskonale poprawia samopoczucie, dotlenia organizm, hartuje i podnosi odporność, dodaje energii, relaksuje i odstresowuje. 

Jeśli pogoda nie zachęca do aktywności fizycznej na zewnątrz, samopoczucie poprawi się również dzięki ćwiczeniom wykonywanym w domowym zaciszu, na siłowni czy w klubie fitness. Aktywność fizyczną trzeba dobrać odpowiednio do własnych możliwości i upodobań. Wysiłek fizyczny musi sprawiać przyjemność. 

nauka a odżywianie (For.freedigitalphotos.net)

Regularne, zdrowe odżywianie

Aby czuć się dobrze, należy odżywiać się zdrowo i regularnie. Każdego dnia trzeba pamiętać o śniadaniu. Śniadanie to posiłek, który dostarczy energii na cały dzień. Do pracy koniecznie należy zabierać drugie śniadanie. Codziennie powinno się zjadać 5-6 mniejszych posiłków, a nie 3 obfite. Posiłki należy spożywać w regularnych odstępach czasu. 

Do diety należy włączyć ryby, kasze, produkty pełnoziarniste, warzywa, owoce, orzechy, pestki dyni i słonecznika. Z rozwagą natomiast powinno się sięgać po słodycze. Jeżeli nie potrafimy sobie ich odmówić, wybierzmy gorzką czekoladę. Zawiera dużo magnezu, a ten pierwiastek ma duży wpływ na dobre samopoczucie. Warto ograniczyć picie kawy i palenie papierosów, zrezygnować ze spożywania alkoholu.  

 

Komentarze:

  1. kate pisze: 2020/09/28 o 08:31

    najważniejsza jest aktywność fizyczna, przez tego COVIDa będzie fala depresji

    (odpowiedz)

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

facebook