- w zadaniu 35. należało wykorzystać swoją wiedzę na temat fotosyntezy i zaznaczyć zdanie zawierające błędną informację, po czym uzasadnić wybór;
- w zadaniu 37. maturzyści mieli przedstawić na dowolnym przykładzie bakterii chemosyntetyzujących ich znaczenie w przyrodzie. Przyczyna błędów tkwiła najczęściej w nierozróżnianie sposobów odżywiania się bakterii oraz brak znajomości przykładów bakterii chemoautotroficznych;
- w zadaniu 40. należało udzielić odpowiedzi na pytanie: ?Wyjaśnij, dlaczego organizmy obupłciowe ?unikają? samozapłodnienia.?, błędy w zadaniu wynikały ze zbyt ogólnego podejścia do problemu oraz z nieznajomości różnych sposobów rozmnażania;
- w zadaniu 46. należało wyjaśnić, jakie znaczenie dla sposobu pobierania wody przez płazy żyjące w suchym klimacie ma fakt gromadzenia znacznych ilości mocznika w płynach ustrojowych. Poprawną odpowiedzią było (za CKE): ?Mocznik zwiększa hipertoniczność płynów ustrojowych, co ułatwia pobieranie wody?. Bardzo wielu maturzystów ominęło to zadanie;
- w zadaniu 50. sprawdzano umiejętność interpretowania informacji ze schematu rodowodu choroby genetycznej człowieka, to zadanie również było często opuszczane;
- w zadaniu 51. uczniowie mieli do utworzenia genotypy rodzicielskich roślin groszku i ich potomstwa oraz ustal stosunek fenotypowy w pokoleniu F1.
Źródło: cke.edu.pl, gazeta.plMarta Kozownicka?Wg mnie nie była taka bardzo skomplikowana, dużo pytań było takich bardziej na myślenie, ale takie są moje odczucia. Zobaczymy jakie będą wyniki.
Komentarze
Dodaj komentarz