W zadaniu 15.3 należało wyznaczyć masę ciała na podstawie wykresu zależności przyspieszenia od siły ciągnącej, z uwzględnieniem działającej także siły tarcia.Zadanie 20.3 dotyczyło możliwości poprawy dokładności pomiaru ogniskowej soczewki.W Zadaniu 21.2. należało odpowiedzieć na pytanie, dlaczego dalsze naświetlenie nie zwiększa ładunku w momencie, kiedy światło pada na krążek przez długi czas, a jego ładunek przestaje w pewnym memencie rosnąć.Zadanie 21.3 było standardowym pytaniem na temat zjawiska fotoelektrycznego. Zdający musiał podkreślić właściwe słowa w zdaniu i następnie wyjaśnić swój wybór.Zadania 23.1 i 23.2 dotyczyły zjawiska dyfrakcji cząstek na krysztale.Centralna Komisja Edukacji podaję, żeto zadanie jest w istocie nadzwyczaj proste, gdyż wystarczyło wiedzieć, że podawane w podręcznikach i na karcie wzorów dołączonej do arkusza egzaminacyjnego prawo powszechnego ciążenia dotyczy tylko ciał o uproszczonym kształcie?.
Najłatwiejsze dla zdających na poziomie podstawowym były zadania zamknięte 1, 2 i 7, które polegały na zaznaczeniu jednej poprawnej odpowiedzi.przyczyny bardzo słabych wyników uzyskanych przez zdających w powyższych zadaniach mają różnorodny charakter, ale zalecamy nauczycielom wniosek następujący: nie można odsuwać terminów naukowych od obrazów i opisów sytuacji związanych z nimi, nie wolno oddzielać abstrakcji od konkretu.
- Zadanie 1 dotyczyło prędkości względnej.
- Zadanie 2 polegało na poprawnym odczytaniu danych z wykresu v(t)
- Zadanie 7 było na temat silnika cieplnego.
powiedział Maciej.. Spodziewałem się czegoś zupełnie innego, a przede wszystkim łatwiejszego.-
Komentarze
Dodaj komentarz