Egzamin maturalny z informatyki na poziomie podstawowym wybrało 2 071 osób. Podzielony był na dwie części.
Część pierwsza zawierała 3 zadania, za które uzyskać można było uzyskać maksymalnie 20 punktów. Za poszczególne zadania do zdobycia było 6 lub 8 punktów, a na rozwiązanie arkusza przeznaczono 75 minut.
Zadanie 1 z kategorii ,,Doskonała inaczej? polegało na wykonaniu działań algorytmów, podobnie jak w zadaniu 2 z kategorii ,,Min-Max?. Za zadania można było zdobyć po 6 punktów.
Zadanie 3 wymagało znajomości odpowiedniej terminologii. Należało na podstawie tabeli opisać zjawiska: redundancja, anomalia przy modyfikacji. Następnie odpowiedzieć na 6 pytań zamkniętych.
Przykładowe pytanie:
Ujednolicony format adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w internecie i w sieciach lokalnych to:
- FTP.
- URL.
- URN.
Część druga wymagała wykorzystania komputera. Zawierała zadania 4-6, za które uzyskać można było łącznie 30 punktów, a na jej rozwiązanie przeznaczono 120 minut.
Zadanie 4 dotyczyło umiejętności wykorzystania danych oraz tworzenia zestawień. Należało wykorzystując dane z pliku oraz dostępne narzędzia informatyczne wykonać podane polecenia.
Przykład:
Podaj powierzchnię i rodzaj najmniejszej działki oraz powierzchnię i rodzaj największej działki.
W zadaniu 5 należało napisać programy, które dadzą odpowiedź na podane podpunkty.
Przykład:
Ile jest wierszy, w których jedna z występujących tam liczb jest wielokrotnością tej drugiej?
W zadaniu 6 natomiast należało podobnie jak w zadaniu 4 wykorzystując dane zawarte w plikach oraz dostępne narzędzia informatyczne wykonać polecenia.
Przykład:
Podaj, ile dzieci zostało przyjętych (w tym: ile dziewczynek, a ilu chłopców) do przedszkoli wymienionych w poniższej tabeli.
Pobierz arkusz w PDF na swój komputer:
Lub zobacz go online:
Pobierz arkusz w PDF na swój komputer:
Lub zobacz go online:
M.Niewiarowska, źródło: CKE