Nie wszyscy zdają sobie sprawę z możliwości, jakie oferuje im uczelnia. Biuro karier może pomóc Ci zdobyć cenne doświadczenie zawodowe, dzięki któremu w przyszłości łatwiej Ci będzie znaleźć pracę. Dowiedz się, czym się biuro jeszcze zajmuje!
Biuro karier to jedna z jednostek organizacyjnych uczelni i bezpośrednio z nią współpracuje. Biuro te jest czymś w rodzaju urzędu pracy dla studentów i absolwentów, którzy chcą odbyć praktykę/staż, aby zdobyć doświadczenie zawodowe albo podjąć się pierwszej pracy.
Biura karier zajmują się:
- udzielaniem informacji o rynku pracy ? o tym, jak wygląda rekrutacja w różnych firmach, jakie są potrzebne kwalifikacje na dane stanowisko, o możliwości uczestniczenia w kursach i warsztatach, podwyższenia swoich kwalifikacji itd.;
- zdobywaniem ofert pracy, straży oraz praktyk (w kraju i za granicą);
- doradztwem zawodowym ? grupowym lub indywidualnym, przeprowadzaniem testów predyspozycji zawodowych, pomaganiem w wybraniu ścieżki kariery itd.;
- uczeniem studentów i absolwentów jak należy zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej, jak napisać CV i list motywacyjny, jak się prezentować itd.;
- tworzeniem baz pracodawców oraz osób poszukujących pracy (studentów i absolwentów);
- obserwowaniem działań zawodowych absolwentów i sporządzania na ich podstawie danych i statystyk,
- promowaniem uczelni i samych biur karier.
Biura te powstały z myślą o studentach oraz absolwentach, którzy potrzebują porady zawodowej lub informacji na temat obecnej sytuacji na rynku pracy. Ponadto z usług biur karier mogą skorzystać, szukający kandydatów, pracodawcy.
K. Macha
Komentarze: