Arkusz egzaminacyjny na poziomie podstawowym składał się z 35 zadań zamkniętych różnego rodzaju (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, zadań na dobieranie) oraz 2 zadań otwartych rozszerzonej odpowiedzi. Zadania sprawdzały wiadomości oraz umiejętności w trzech obszarach: rozumienia słuchanego tekstu, rozumienia pisanego tekstu i tworzenia wypowiedzi pisemnej.
Za rozwiązanie wszystkich zadań zdający mógł otrzymać 50 punktów (1 punkt za zadania zamknięte oraz 5 i 10 punktów za wypowiedzi pisemne).
Najmniej trudności sprawiło maturzystom przystępującym do egzaminu na poziomie podstawowym:
- Wykonanie zadań typu prawda/fałsz w części sprawdzającej rozumienie tekstów słuchanych.
- Wykonanie zadań sprawdzających umiejętność określania głównej myśli poszczególnych części tekstu w zadaniach na rozumienie pisanego tekstu.
- Komunikatywne przekazanie większości informacji z polecenia w zadaniach na tworzenie wypowiedzi pisemnej.
- Świadome stosowanie poszczególnych elementów formy, tj. zwrotów rozpoczynających oraz kończących list, podział listu na trzy części, tj. wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
Najwięcej trudności sprawiło zdającym:
- Wykonanie zadań wielokrotnego wyboru sprawdzających umiejętność selekcjonowania informacji w tekstach słuchanych i pisanych.
- Rozwiązanie zadań, w których udzielenie poprawnej odpowiedzi wymagało połączenia informacji z różnych części tekstu.
- Napisanie poprawnego i zróżnicowanego leksykalnie tekstu w zadaniu 8. W przypadku wszystkich języków wskaźnik łatwości jest znacznie niższy w kryterium poprawności językowej i bogactwa językowego niż w pozostałych kryteriach (treść i forma).
Źródło: cke.edu.pl
J. Jankowska